tiistai 28. kesäkuuta 2011

Yhteiskunnan holhous

Puran itseäni heti aamusta tänne.
Siis elämä, olen työttömänä, se on ihan ok. Mutta asioiden hoitaminen työkkärin kanssa on ihan ristiriitaista. Tuli yksi työtarjous postissa ja siinä luki, että ota yhteys TE-toimistoon, jos et ota työtä vastaan. Noh, lauantai ajankohta minulle ei sopinut työtarjouksessa. Soitin työkkäriin ja siellä oltiin että, ai no tää on vain tällainen työtarjous mikä lähetettiin, jos vaikka olisit ottanut tämän. Sitten kerroin olevani Tanskassa 4H:n leirillä puoltoista viikkoa heinäkuun lopussa. Ihminen puhelimessa: niin mikä, 4h työleiri, ja kauas sä nyt oot siellä?
-Ei työleiri, vaan pohjoismaiden nuortenleiri.
-Niin lähetetäänkö me sulle näitä kirjeitä sinä aikana?
-öö, ei tarvitse, kun en ole Suomessakaan, että saisin ne vasta elokuun alussa.
- Saako sua puhelimella kiinni?
- No saa kai, mutta en välttämättä siltikään pysty töitä ottamaan kun olen siellä Tanskassa.
-Niin missäs sä olitkaan?
-Tanskassa
-Aa nii niin...

Siis hei pliiis! On ihan jees, että joku yrittää auttaa, mutta tuntuu, että tässä astutaan koko ajan päälle. Ihan ku mun asioita sörkittäis hiilihangolla ja sitten ei edes ymmärretä asioita.
Ärsyttää tällainen "sinä et pärjää, meidän on pakko väkisin auttaa" -asenne.
Kyllä, olen jonkinlainen nuorikapinallinen, mutta koska en halua mitään mutkia ja ongelmia, teen niin kuin käsketään ja mutisen hiljaa itsekseni.

kiitos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti